МОДУЛ М17.1 – Изборни предмет,
3 ЕСПБ
5. семестар основних академских студија, 2012/13
План рада
Назив предмета:
КУСТОСИРАЊЕ / технологија изложбеног процеса / реализација изложбеног пројекта – " стваран свет "
|
Година студија:
5. семестар основних
академских студија 2012/13
|
Број кредита:
3 ЕСПБ
|
Термини одржавања наставе:
Према распореду за
јесењи семестар 2011/12
|
Термин одржавања испита (предаја и одбрана
графичког и семинарских радова):
Према терминском
плану за јесењи семестар 2011/12
|
Термини одржавања колоквијума:
Према терминском
плану колоквијума на 5. семестру
Основних академских студија 2011/12, 6. и 14. недеље наставе
|
Наставници:
в.проф. Милорад
Младеновић, академски сликар, дипл инж.арх., Архитектонски факултет у Београду
доц. Радош Антонијевић, академски вајар,
Факултет ликовних уметности Универзитета уметности у Београду
|
Сарадници у настави:
Андреј Берета и Срђан Тунић, дипл. историчари уметности, кустоси, У.Г.
Артикал.
|
Број кабинета: 302
|
Време за консултације са
студентима (једном недељно два сата)
|
Посебни критеријуми за пријем
студената:
Поред просечне
оцене из претходне наставе на предметима Ликовно приказивање у архитектури и
Боја и ликовни концепт могу се навести и оцене других предмета, као и посебна
знања и вештине која су неопходна да би студент радио на изабраном предмету.
С обзиром на
ограничен број студената ( 6-7 студената са Архитектонског факултета, 6-7
студента са ФЛУ у Београду, као и 6-7
студената са Одсека за историју уметности Филозофског факултета у Београду ) потребно је представити 3 изабрана рада из области
Ликовних форми или архитектонског пројектовања, као и мотивационо писмо за
учешће на Изборном предмету. Посебно ће
бити вредновани радови који су излагани на наставним и ваннаставним
изложбама.
|
Циљеви и приступ
настави:
Циљ наставе на курсу је оспособљавање
студената Основних академских студија да у интрафакултетској сарадњи са студентима
Факултета ликовних уметности, одсека за вајарство и Филозофског факултета, одсека
за историју уметности, приступе технологији изложбеног процеса. Кроз анализу појавности
уметничког дела, развијање концепта, продукције, пост-продукције и технологију
излагања, циљ је објаснити поступност и слојевитост настанка креативног продукта
– изложбеног пројекта.
Циљ је такође усмерити студенте
сва три факултета на тимски рад у истраживању и обликовању уметничког изложбеног
процеса, усмеравајући их на размену професионалног знања и искуства, проширујући
перспективе сагледавања кустоске струке и неговање сарадње међу уметничким струкама.
|
Садржај наставе:
Након уводног предавања
где ће студенти бити у прилици да се упознају са предавачима и програмом, као
и да изнесу своја очекивања од курса, предавачи ће се обрађивати релевантне теме
везане за кустоске праксе, технологију излагања, изложбе као пројекта и односа
и сарадње уметника и кустоса. Поред предавања, биће организоване вежбе где ће
се тражити активно учешће полазника – дискусије, индивидуалне презентације уметничких
или теоретских радова. Такође, уз јавна вођења, студенти ће посећивати одабране
изложбе, у складу са темом предавања и вежби, које ће затим бити теме евалуације.
Садржај наставе подразумева и сарадњу студената на семинарском раду, где ће бити
у прилици да своја (ново)научена знања примене у креирању концепта изложбеног
пројекта.
Важан сегмент садржаја
наставе биће конципирање и организација студентске изложбе у неком од рецентних
изложбених простора у Београду која ће омогућити јавну промоцију и евалуацију
Курса.
|
Метод извођења наставе:
Методологија рада
је усмерена на анализирање примера добрих и лоших кустоских пракси, проблематизовање
односа уметник-кустос и формирање критичког става. Личним презентацијама, студенти
ће бити у прилици да се међусобно упознају и представе својим колегама и колегиницама
с којима ће бити упућени да раде. Кроз технологије излагачког процеса, студенти
ће бити у прилици да приступе изложбеном процесу аналитички, критички и са конкретним
задатком да формирају сопствени концепт изложбе у виду семинарског рада.
Такође, методологија рада је усмерена
на анализирање конкретних пракси, структурисања изложбе као пројекта, проблематизовање
односа уметник-кустос и сарадњу међу студентима. Личним презентацијама, студенти
ће бити у прилици да се међусобно упознају и представе својим колегама и колегиницама
с којима ће бити упућени да раде. Кроз теме курса, студенти ће бити у прилици
да приступе изложбеном пројекту аналитички, критички и са конкретним задатком
да формирају сопствени концепт и изложбу уметничких радова.
Ово подразумева да ће
се значајан сегмент наставе односити на методологију реализације конкретне изложбене
поставке у међусарадњи свих актера у процесу и у медију до кога се дође истраживањем
током Курса.
|
Термински план извођења
наставе [1] (напомена: с
обзиром на различите терминске планове три ангажована Факултета на Универзитету
и Универзитету уметности у Београду, настава на Курсу започеће недељу дана
касније)
|
||
Нед.
|
Наслови јединица
|
Опис тематских јединица
|
01
|
Уводно предавање
|
Представљање предавача и опис тематских јединица, садржаја
и метода рада
|
02
|
Предавања о кустоској
пракси
|
Шта
су кустоске праксе и на који начин оне учествују у целокупном систему уметности
|
03
|
Лични уметнички чинови
|
Презентације
актера о властитим уметничким и кустоским пројектима
|
04
|
Анализа уметничког
дела
|
Појавност
уметничког дела
|
05
|
Развијање концепта
уметничког дела
|
Дискусија
о личним ауторским поетикама и интересима у вези пројекта
|
06
|
Први колоквијум
|
Одбрана
појединачне студентске интервенције на нивоу концепта / дискусије на нивоу појединачних
замисли о раду од интереса за реализацију
|
07
|
Продукција и пост-продукција
|
Шта
су продукција и постпродукција уметничког дела
|
08
|
Уметничка изложба
као пројекат
|
Анализа
могућности да се одређено уметничко дело презентује као пројекат и јавни уметнички
чин
|
09
|
Предавања о кустоској
пракси
|
Шта
су кустоске праксе и на који начин оне утичу на појединачни ауторски чин
|
10
|
Сарадња уметник-кустос-архитекта
|
Који
су облици интеракције актера у процесу излагања
|
11
|
Продукција и пост-продукција
|
Шта
су продукција и постпродукција заједничког уметничког пројекта
|
12
|
Уметничка изложба као пројекат
|
Дискусија
о међуодносима уметничких, кустоских и архитектонских пракси / договор о формирању
интердисциплинарних тимова у складу са раније предложеним и дискутованим пројектима
|
13
|
Формирање заједничкој
пројекта
|
Дискусија
и разматрање могућности заједничког (интердисциплинарног) деловања актера у формирању
заједничког излагачког пројекта
|
14
|
Други колоквијум
|
Одбрана
заједничке интердисциплинарне групне студентске интервенције на нивоу концепта
/ дискусије на нивоу појединачних замисли о раду од интереса за реализацију
|
15
|
Концептска реализација пројекта
|
Детаљна
припрема интердисциплинарног пројекта и његов концептуални и формални идентитет
|
Препоручена литература:
•
Karen
Love. Curatorial toolkit. LegaciesNow, Vancouver 2010 *
•
André Desvallées &
François Mairesse (ur.). Key concepts of museology. Armand Colin, ICOM
2010.*
•
Kustoske prakse. 50. Oktobarski salon. 2009.*
•
Život umjetnosti – časopis za suvremena likovna
zbivanja. Fragmenti kustoskog diskursa. Broj 85, Zagreb 2009.
•
Ivo Maroević. Uvod
u muzeologiju. Zavod
za informacijske studije, Zagreb 1993.
•
R. Greenberg, B.W.
Ferguson i S. Nairne. Thinking about exhibitions. Routhledge, London
1996.*
•
Tomislav
Šola. Marketing u muzejima, ili o vrlini i kako je obznaniti. Clio,
Beograd 2002.
•
Tomislav
Šola. Eternity does not live here anymore - a glossary of museum sins.
Zagreb 2012.
•
Dimitrije
Tadić. Galerijski i izložbeni prostori savremene vizuelne umetnosti u
Srbiji. Anonymous said, Beograd 2012.
•
On-Curating.org. University of arts, Zurich
2008-2012.*
•
American
association of museums curators committee. A code of ethics for curators.
2009.*
•
A. Gob i N. Druge. Muzeologija:
istorija, razvoj, današnji izazovi. Clio, Beograd 2009.
•
A.B.
Oliva. Muzeji koji privlače pažnju. Clio, Beograd 2010.
•
K. Žilber. Muzej i
publika. Clio,
Beograd 2005.
•
Lj. Gavrilović i M.
Stojanović. Muzeji u Srbiji: započeto
putovanje. Muzejsko društvo
Srbije, Beograd 2008.*
* online доступна
литература
|
Препоручена литература:
Биће предмет
сваког појединачног истраживања
|
Начин полагања испита (садржај
пројекта и семинарског рада):
Оцена реализоване интервенције као и одбрана
пројекта
|
|||
Критеријуми оцењивања:
Критеријум за
оцењивање биће испољена активност на истраживању, пројектовању и реализацији
пројекта као и квалитет сваке појединачне интервенције у претпостављеном простору излагања.
|
|||
Оцењивање:
У
структури укупне оцене студента на предмету предиспитне обавезе (сви облици
рада који се оцењују пре полагања испита и који се као такви једино и могу
реализовати у овом периоду) учествују са 40 поена. Испуњавањем предиспитних
обавеза и полагањем испита студент може стећи највише 100 поена.
|
|||
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у
току предавања
|
10
|
пројекат
|
40
|
колоквијуми
|
20+20
|
усмена
одбрана пројекта
|
10
|
семинари
|
/
|
писмени
елаборат
|
/
|
Услови предаје после заказаног
рока:
из статута АФ
|
Статутарне одговорности и
права студената:
из статута АФ
|
[1] Предвиђено
је да се реализација изложбе радова развијаних на Курсу догоди у току пролећног
семестра у неком од рецентних изложбених простора у Београду
No comments:
Post a Comment